Kolejny projekt eTwinning jest realizowany przez uczniów naszej szkoły. Najbliższe miesiące uczniowie klas gimnazjalnych chcący rozwinąć swoje talenty dziennikarskie i językowe spędzą tworząc gazetkę – „Teen magazine”. W tym czasie poznają swoich kolegów i koleżanki z Francji, Turcji i Rumunii, którzy również w swoich szkołach opracują teksty i stworzą oryginalne czasopismo. Będą mieli szanse porozmawiania i korespondowania z rówieśnikami dzięki narzędziom Twinspace. Efektem końcowym będzie przesłanie oryginalnych gazetek do wszystkich szkół realizujących projekt. W pracy naszych uczniów będą wspierać p. E. Lewicka, p. Katarzyna Strehlke, a o stronę graficzną czasopisma zadba p. W. Lewicki.
Zespół Szkół nr 12 im. Jana III Sobieskiego w Bydgoszczy realizuje projekt unijny w ramach programu Leonardo Da Vinci pt.„Euro-edukacja zawodowa – wymiana doświadczeń". Celem projektu jest min. zapoznanie się z dualnym systemem nauczania w Niemczech, który kładzie większy nacisk na przygotowanie praktyczne oraz wymiana doświadczeń z dziedziny nauczania przedmiotów zawodowych z nauczycielami niemieckimi i przedstawicielami firm branży elektrycznej.
W dniach 7-14 listopada 2010r. grupa ośmiu nauczycieli z Technikum Elektryczno-Energetycznego pojechała na szkolenie do Niemiec w ramach programu Leonardo da Vinci. Celem tego wyjazdu było zapoznanie naszych nauczycieli z dualnym systemem kształcenia zawodowego w Niemczech. W ramach kilkunastu godzin szkoleń odbyły się wizyty m.in. w Wydziale Edukacji, Centrum Kształcenia Zawodowego, Technikum Elektrycznym, elektrociepłowni Stadtwerke w Lipsku, niemieckiej uczelni - Hochschule fűr Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig (HTWK) oraz zwiedzanie elektrowni węgla brunatnego w Lippendorf. Szkolenia te zapoznały naszych nauczycieli jak kształci się wykwalifikowanych pracowników w niemieckim systemie nauczania.
Czytaj więcej: Szkolenie dla nauczycieli w...
REGULAMIN NABORU I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE„ZAWODOWE HORYZONTY 5 ”REALIZOWANYM PRZEZ MIASTO BYDGOSZCZ PRZY WSPÓŁUDZIALE ŚRODKÓWZ EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO
Beneficjent: Zespół Szkół Nr 12 im. Jana III Sobieskiego w Bydgoszczy.
I. Postanowienia ogólne
Program jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet 9.2 - Podniesienie jakości szkolnictwa zawodowego.
Program jest realizowany w okresie od września 2013 roku do czerwca 20114 roku i obejmuje 30 spotkań szkoleniowych (2-godzinnych), w tym 12- w r. 2013 i 18- w r. 2014. Godzina szkoleniowa trwa 45 minut.
O udział w projekcie mogą się ubiegać uczniowie Technikum Elektryczno – Energetycznego w Bydgoszczy.
Projekt obejmuje 3 moduły zajęć: wyrównawczych, językowych, dodatkowych zajęć pozalekcyjnych.
Zakres merytoryczny zajęć obejmuje: zajęcia wyrównawcze z chemii, fizyki, matematyki, informatyki, języka niemieckiego, języka angielskiego, języka polskiego oraz z przedmiotów zawodowych.
Uczniowie mają prawo do udziału w dwóch formach z proponowanych rodzajów zajęć wyrównawczych i dodatkowych równocześnie oraz w trzeciej formie dla klas 4 (zdobycie uprawnień zawodowych SEP)
Beneficjentom udostępnione zostają bezpłatnie materiały edukacyjne (słowniki, zbiory zadań, materiały papiernicze, podręczniki do nauki języka niemieckiego, języka angielskiego, elementów z pracowni zawodowych oraz programy informatyczne).
Zajęcia odbywać się będą w pracowniach i salach dydaktycznych Zespołu Szkół Nr 12 w Bydgoszczy.
Program Leonardo da Vincijest częścią nowego programu edukacyjnego Unii Europejskiej"Uczenie się przez całe życie". W ramach tego programu realizujemy projekt :„Staże zawodowe dla przyszłych techników-elektrykówoparte na standardach europejskich”
I. Ogólne cele programu:
promowanie mobilności pracowników na europejskim rynku pracy,
wdrażanie innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych dla podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
wspieranie rozwiązań zwiększających przejrzystość i uznawalność kwalifikacji zawodowych w krajach europejskich,
promowanie innowacyjnego podejścia do edukacji i doskonalenia zawodowego, w taki sposób, aby systemy kształcenia jak najpełniej odpowiadały potrzebom rynku pracy,
wspieranie mobilności pracowników na europejskim rynku pracy, aby absolwenci i pracownicy zdobywali nowe kwalifikacje w czasie staży i praktyk zawodowych oraz doskonalili swoje umiejętności według nowoczesnych standardów,
kształtowanie otwartości i wrażliwości międzykulturowej, nauki języków obcych oraz umiejętności adaptowania się do warunków życia i pracy w różnych krajach europejskich.